facebook-link twitter-linklinkedin-link

Τρώγοντας εκτός σπιτιού


Γεύματα εκτός σπιτιού ή με άλλους ανθρώπους μπορούν να αποτελέσουν μία πρόσθετη πρόκληση σε προσπάθειες για απώλεια βάρους και περιορισμού της ενεργειακής πρόσληψης.

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να έχετε σκεφτεί εκ των προτέρων πως θα μπορέσετε να ελέγξετε ανάλογες καταστάσεις που αφορούν κυρίως πρακτικά ζητήματα σχετικά με τα κοινωνικά γεύματα και την  στάση που θα κρατήσετε απέναντι στον περιορισμό της ενεργειακής πρόσληψης. Οι περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να ελεγχθούν επιτυχώς, εάν προηγουμένως έχετε καταστρώσει το κατάλληλο σχέδιο.

Γενικές οδηγίες
Εάν το γνωρίζετε προσπαθήστε να σχεδιάσετε αρκετές ημέρες πριν ώστε να κάνετε μερικές αλλαγές και στις υπόλοιπες ημέρες.
Σκεφτείτε δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε :
Τις ποσότητες και τον τύπο των τροφίμων που θα υπάρχουν 
Πίεση από τον περίγυρο για μεγαλύτερη κατανάλωση (τροφής ή ποτού)
Την ύπαρξη ορεκτικών ή επιδορπίων
Αλκοόλ
Μπορεί να είναι χρήσιμο να σκέφτεστε πως αντιμετωπίζατε ανάλογες καταστάσεις στο παρελθόν

Εστιατόρια
Ένα έχετε την δυνατότητα θα πρέπει να συμμετέχετε στην επιλογή του εστιατορίου. 
Εάν είναι δυνατόν ζητήστε το πιάτο σας να σερβιριστεί χωρίς έξτρα ποσότητα λίπους (βουτύρου ή λαδιού) και για την σάλτσα να σερβιριστεί έξτρα ώστε να προσθέσετε όση νομίζετε εσείς ότι είναι αρκετή. Ζητήστε να συνοδεύεται το κυρίως γεύμα με λαχανικά ή ρύζι (αλλά όχι κάτι τηγανιτό)
Προσέξτε τα ολοκληρωμένα μενού, τα οποία μπορεί αν περιέχουν πιάτα πλούσια σε λίπος ή θερμίδες. Όταν θα σας τα φέρουν, θα είναι πια αργά να αντισταθείτε.
Ζητήστε ως επιδόρπιο μία φρουτοσαλάτα ή μοιραστείτε κάποιο πιο πλούσιο σε θερμίδες με κάποιον άλλον.

Μπουφέ 
Ελέγξτε τι υπάρχει διαθέσιμο, πριν ξεκινήσετε να βάζετε στο πιάτο σας διάφορα τρόφιμα. Εντοπίστε μερικά από τα παρεχόμενα τρόφιμα που θα ευχαριστηθείτε, και συνοδεύστε τα με επιλογές περιορισμένων θερμίδων όπως λαχανικά, σαλάτες ή ρύζι.
Επισκεφτείτε τον μπουφέ μία φορά και όταν ολοκληρώσετε το γεύμα σας προσπαθήστε να ξεφορτωθείτε το πιάτο σας το γρηγορότερο.

Πρόσκληση για γεύμα στο σπίτι σας
Σκεφτείτε εάν θα πρέπει να παρέχετε στους καλεσμένους σας ένα γεύμα πλούσιο σε λίπος και θερμίδες. Πολλοί είναι αυτοί που προσέχουν την διατροφή τους είτε για την μείωση του βάρους τους, είτε για την βελτίωση της υγείας τους. Ένα γεύμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος συνήθως είναι πιο αρεστό στους καλεσμένους σας - σίγουρα δεν υποδεικνύει ελλειπή περιποίηση.
Γεύματα και τρόφιμα σε μερίδες όπως κομμάτια κοτόπουλου, είναι πιο εύκολα στο σερβίρισμα, ενώ μειώνει τις πιθανότητες για μεγάλες ποσότητες που θα περισσέψουν.
Εάν υπάρξει περίσσευμα, δώστε το στους καλεσμένους σας (εάν είναι στενοί φίλοι) ή βάλτε το στην κατάψυξη ή το ψυγείο αμέσως.
Εάν συνηθίζετε να τρώτε καθώς ετοιμάζετε τα φαγητά, προσπαθήστε την συγκεκριμένη ώρα να μασάτε τσίχλα.

Τρώγοντας σε άλλο σπίτι
Εάν υπάρχει η δυνατότητα, προσπαθήστε να γνωρίζετε εκ των προτέρων τι θα υπάρχει μαγειρεμένο. Έτσι μπορείς να έχετε αποφασίσει ήδη τι ακριβώς θα καταναλώσετε.
Εάν πάτε σε ένα φιλικό σπίτι όπου θα δειπνήσετε μεταξύ σας, θα μπορούσατε να πάρετε το γεύμα που έχετε ήδη ετοιμάσει για εσάς από το σπίτι.
Προσφερθείτε να βοηθήσετε στο σερβίρισμα και ελέγξετε την μερίδα που βάλετε στο πιάτο σας.
Γεμίστε το υπόλοιπο του πιάτου με σαλάτες και λαχανικά.
Ρωτώντας την συνταγή κάποιου ιδιαίτερου πιάτου όχι μόνο βελτιώνει τις γνώσεις στο μαγείρεμα, αλλά σε δείχνει και κατά πόσο θα έπρεπε να επιλέξετε το συγκεκριμένο πιάτο και σε ποια ποσότητα.