facebook-link twitter-linklinkedin-link

Βασικές οδηγίες υγιεινής διατροφής


Διαβάστε όλα όσα πρέπει απαραίτητα να γνωρίζετε για την διατροφή του παιδιού σας

Βελτιώστε την διατροφή των παιδιών

Η σωστή και υγιεινή διατροφή για τα παιδιά μας δεν ορίζεται από το αν ή πόσο γάλα λαχανικά καταναλώνει. Αυτή ορίζεται από μία σειρά βασικών κανόνων που πρέπει να τηρούνται αρχικά από τους γονείς και στην συνέχεια από τα παιδιά. Εφόσον διασφαλίσουμε αυτούς τους κανόνες, τότε μπορούμε να ασχοληθούμε και με τις λεπτομέρειες, οι οποίες φυσικά κάνουν την διαφορά!! Οι λεπτομέρειες όμως απαιτούν εξατομίκευση και είναι δύσκολο να αναρτηθούν σε μία λίστα προς όλους τους ενδιαφερόμενους.

Ξεκινήστε όμως με τα βασικά :

Εσείς είστε αυτοί που αποφασίζουν για το είδος των τροφίμων που μπαίνουν στην κουζίνα σας. Δώστε στο παιδί σας μία ποικιλία υγιεινών επιλογών. Στην συνέχεια προσφέρετε σε εκείνα την ελευθερία της επιλογής του τροφίμου αλλά και της ποσότητας που θέλει να καταναλώσει.

Προσπαθήστε να τρώτε μαζί με τα παιδιά σας όσο πιο συχνά μπορείτε. Έτσι θα σας βλέπουν να καταναλώνετε ποικιλία υγιεινών τροφίμων όπως φρούτα, λαχανικά, ολικής άλεσης δημητριακά κ.α.

Μάθετε τα παιδιά σας να αναγνωρίζουν το αίσθημα της πείνας και τρώνε μόνο εκείνες τις ώρες. 
Δώστε το καλό παράδειγμα. Μην τρώτε τις ώρες που βλέπετε τηλεόραση ή μην καταναλώνετε κάποιο τρόφιμο καθόλη την διάρκεια της ημέρας επειδή απλά υπάρχει.

Μην τρώτε μέχρι που να «καθαρίσετε» το πιάτο σας. Να τρώτε μέχρι να ικανοποιηθείτε. Δεν χρειάζεται να νιώσετε «σκασμένοι». Μάθετε και τα παιδιά σας να κάνουν το ίδιο αποφεύγοντας να τα υποχρεώνετε να αδειάσουν το πιάτο τους.

Προσπαθήστε να έχετε έτοιμα προς κατανάλωση φρούτα, λαχανικά και κράκερς ολικής άλεσης σε εμφανή σημεία στο τραπέζι, το ψυγείο ή το ντουλάπι. Έτσι το παιδί σας θα τα διαλέγει και θα τα καταναλώνει μόνο του. 

Σιγουρευτείτε ότι όλοι τρώνε πρωινό. Προσπαθήστε να έχετε διαθέσιμες, γρήγορες επιλογές όπως ολικής άλεσης δημητριακά, γιαούρτι, καθαρισμένα φρούτα, ημιαποβουτυρωμένο γάλα και 100%φρεσκοστυμμένο χυμό.

Όταν φτάνει η ώρα, μην αρνείστε στα παιδιά να καταναλώσουν τις αγαπημένες τους λιχουδιές. 
Παράλληλα όμως συνεργαστείτε για να δημιουργήσετε μία λίστα από υγιεινά σνακ που μπορείτε να έχετε στο σπίτι σας. Κρεμάστε την λίστα στο ψυγείο ή σε άλλο κεντρικό σημείο, ώστε να την βλέπουν τα παιδιά σας.