facebook-link twitter-linklinkedin-link

Ζυμαρικά : τελικά παχαίνουν;


Τελικά τα ζυμαρικά παχαίνουν;

Τα ζυμαρικά δεν παχαίνουν όταν τα καταναλώνετε λογικά.  Και να η εξήγηση που βασίζεται σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στους Νιου Γιορκ Τάϊμς με τίτλο ‘’Τα ζυμαρικά παχαίνουν’’.  Το άρθρο επικεντρώνεται σε μία κατάσταση του οργανισμού που λέγεται αντίσταση της ινσουλίνης.  Η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που μετατρέπει τα σύνθετα και τα απλά σάκχαρα σε γλυκόζη στο αίμα και προσδιορίζει πόση γλυκόζη θα χρησιμοποιηθεί για ενέργεια και πόση θα εναποτεθεί σαν λίπος.  Τα άτομα που παρουσιάζουν το φαινόμενο αντίστασης της ινσουλίνης, παράγουν στον οργανισμό τους μεγάλες δόσεις αυτής της ορμόνης, όταν τρώνε απλά σάκχαρα και ραφιναρισμένα (επεξεργασμένα) άμυλα, όπως είναι τα ζυμαρικά και πιθανώς μετατρέπουν τις περισσότερες από τις θερμίδες αυτές σε λίπος.  Οι ειδικοί λένε ότι τα επεξεργασμένα άμυλα δεν προσθέτουν βάρος ακόμα και στα άτομα με αντίσταση της ινσουλίνης, εφ’ όσον δεν γίνεται υπερκατανάλωσή τους.  Πρόσφατες μελέτες και ανακοινώσεις του κέντρου στατιστικών για την Εθνική Υγεία δείχνουν ότι οι Αμερικανοί έχουν μειώσει το λίπος στη διατροφή τους, όμως έχει αυξηθεί το βάρος τους κατά 4 περίπου κιλά την τελευταία δεκαετία.  Πώς συμβαίνει αυτό; Οι περισσότεροι επιστήμονες πιστεύουν ότι συμβαίνει, γιατί οι Αμερικανοί κάνουν την λανθασμένη εκτίμηση πως, διατροφή με λιγότερο λίπος σημαίνει αυτόματα διατροφή με λίγες θερμίδες. Ετσι, αντί να αντικαθιστούν το λίπος στην διατροφή τους με σύνθετους υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά και ακατέργαστα σιτηρά, που είναι από τη φύση τους φτωχά σε λίπος, έχουν στραφεί σε απλά σάκχαρα και άμυλα όπως γλυκά με λίγες θερμίδες, κέϊκ και σνάκ που μπορεί να έχουν πάρα πολλές θερμίδες.  Και ακόμη σκεφτόμενοι ότι μπορούν να τρώνε μεγαλύτερες ποσότητες ραφιναρισμένων αμυλούχων τροφών όπως τα ζυμαρικά, επειδή είναι φτωχά σε λίπος, δεν συνειδητοποιούν ότι αυξάνοντας την ποσότητα του φαγητού, αυξάνουν τις θερμίδες που λαμβάνουν ημερησίως.  Το συμπέρασμα είναι ότι οι θερμίδες  πρέπει να υπολογίζονται αρχικά, όταν θέλει κανείς να διατηρήσει ένα φυσιολογικό βάρος.

Τα ζυμαρικά δεν παχαίνουν εκτός αν καταναλώνετε πάρα πολύ μεγάλες ποσότητες ή τα συνοδεύετε με λιπαρές σάλτσες.  Οποιαδήποτε τροφή υπερκαταναλώνετε μπορεί να συντελέσει στην αύξηση του βάρους, γιατί οι θερμίδες μετράνε.  Τα άτομα που παρουσιάζουν αντίσταση στην ινσουλίνη, θα πρέπει να τρώνε περισσότερους ανεπεξέργαστους υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά και αναποφλοίωτα σιτηρά και ελάχιστα επεξεργασμένα σάκχαρα και άμυλα όπως ζυμαρικά, ρύζι και άσπρο ψωμί. Εάν παρόλα αυτά είστε λάτρεις των ζυμαρικών και τα θέλετε τακτικά στην διατροφή σας, τότε προτιμήστε τα ολικής άλεσης ζυμαρικά.